KORANG BEST=)

Wednesday, October 06, 2010

hujan oh hujan...

hr ni lebat gile ujan..sejuk giler rasa..dada sakit  tp keinginan aku untuk kuar join anak2 sedara begitu kuat..drng ni mmng mncbar kesabaran aku tol la..huhu..syiok gak dpt men hujan..teringt zaman kecik2 dulu..tyme ujan je tyme tu aku nk g kdai la..nk duk luar la..de je alsannya..pnh 1 hr tuh tyme ujan lebat gile smpai bnjir umah aku..ptg tu abah aku kuar repair longkang dpn umah sbb tersumbat..tyme tuh gak aku kuar ikut abah...abh duk korek longkang aku pon korek tanah dpn umah konon nk buat kolam..hukhuk..abah dah ciap korek longkang aku x siap lg korek kolam aku..ujan makin lebat lak tu..siap pakage kilat ngn guruh ag...syok punye duk korek tibe2 aku rase seuatu yg perit kt telinge aku.haha..tgn abah dah pulas telinge aku sbb aku x dgor abah jerit suh masuk umah..(padan muke aku ;) )kan dah dapt....tu la kali petama aku kene pulas telinge dgn abah sbb abah ni seorang abah yang jarang naik tgn pada anak2 die..tp aku selalu la kene sbb aku ni BAIK sangat,,..;)...td ptg aku join anak sedara aku..akak ipar aku duk jerit2 suh masuk umah tp anak2  die buat derk jer..kureng asam jawe punye anak sedara..klu aku tuh mmng da dpt dah dgn mak n abah aku sbb x dgr kata..budak sekarang..dlam duk men lari2 (ala2 hindustan) dgn anak2 buah aku td..aku terpandang la kt 1 sudut tuh..dgn muke yg agak terkujat akau senyum2 kambing..."abah" terkeluar dr mulut aku perkataan itu...muke abah serius gile td..x dpt aku bygkan klu tyme tuh aku msih budak..dgn muke yg agak serius abah ckp "masuk semua skarang sebelum abah ttp pintu,bio sume tido luar"...aku pon pe lg..dgn muke agak tersipu malu (sbb td men lompat2 dgn dak2 kecik ni mcm x pnh tgok ujan) aku pon msuk umah n trus g bilik air sblum abah buka mulut ag..(abah ni pyh nk berleter..x mcm mak aku)..nsib bek hr ni mak aku x de kt umah..klu x..mmng pnjng leteran mak aku,..bukan buku 555 lg..buku log pon x ckup kot klu mak dah mule..hehe..(sory mak)..huhu...sonok gak men ujan bile dah besor2 nih..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...