KORANG BEST=)

Saturday, November 06, 2010

~pahang tour~

sempena cuti raya depavali ni aku n family mengambil peluang untuk bercuti memandang ktrng dah lama sgt x jejalan 1 family... disamping tu jugak ada urusan penting yang nk diselesaikan...hari jumaat 5hb november 2010..pg tuh ktrng sume gerak ke destinasi yg dituju..ke Kuantan..ibu kota negeri Pahang... urusan penting adalah untuk hantar rombongan meminang pakcikku di tanjung lumpur..tapi memandangkan majlisnya malam..mak aku pon bawa la anak-anak sedara aku mandi laut di Pantai Sepat...seronok x kira la bebudak tu sume... terutama skali Pika..anak sedara aku yang sulung... tgok la nie..berendam cam "dugong" dah aku tgok..


aku x mndi pon sbb aku klu dgn air laut aku x bpe nk minat..klu sungai aku mmng antu air la jwbnye...so aku just mek part time jd "camerawomen" la tyme tu..
mak n kakak ipar aku lak dah mcm cikgu tadika bawak dak2 rombongan dah aku tgok..duk nk mengawal anak2..nsib bek la drng ni jenis tkot air ckit so x de la pnt mak n akak ipar aku blari...
tgok la mak aku dgn anak2 sdare..excitet dpt men laut..




bile dah penat men laut ktrng sume kmas 2 barng n gerak lak g umah makcik aku kt Taman Perdana Pekan tu ready brngan hnratan mjlis mlmnya plak...penat mmng penat.
malamnya plak sebanyak 5 bji keta p hntar rombongan..pada awlnya hanya nk merisik..tap tibe2 lak terbetunang..so jdnye majlis bertunang la..setelah sekian lama pakcik aku membujang akhirnya die sedia jugak untuk akhirkan zaman bujangnya..
cantik x bakal "maksu" aku?


sory la..x smpat nk mek pic uncle kesayangn sbb aku dah ngntuk giler mlm tu..
mlm tu lps majlis ktrng singgah kt tmn esplened jp..
ramai jugak orang yang mancing kt citu..sampat jugak la ktnrg ambil pic family..nk g studio x smpat..hehe


sepanjang jalan aku tido je..sdar pon bile air panas tumpah atas peha aku..bila masa nth abg aku suh aku pegang cawan tu pon aku x sedar..mak aku drive sengsorng n abah aku lak drive kete sepupu aku..
sampai kt umah dalam kol 3am..huh..sungguh memenatkan.....

sok paginya hari sabtu 6hb November 2010..
bekas anak murid mak aku ajak g jejalan kt Colmar Tropical, Bukit Tinggi..
mulenya aku mang mlas nk g memandngkan matu aku ni masih lgi ngntuk..
tp aku gatalkan diri jugak nk g sbb aku dah lama sgt nk g tmpt tu..
almaklumla..tempatnye mcm FRANCE..walaupun x merasa nk g France tol2..
akhirnya aku ikut jugak mak aku...
best jugak jejalan kt citu rasa mcm duk kt France tol la..dgn suasana n bentuk binaan bggunan die..
mmng sebijik mcm France..


merasa jugak aku jalan kt France..hehe



sesi menunjukkan bakat terpendam..=)


lepas g France aku terbang lak (ceewah..berangan) ke jnda baik untk makan...drng nk berkelah kt tepi sungai....syok je tgok air tu tp aku x mndi pon..baju x bawk..huhu..(klu x mmng dah duk lam sungai dah..:)..)
kt citu lak aku jumpe buah nie...
buah pe aku x thu..mcm buah jambu..tp bukan jmbu..mcm kobis jugak tp bukan kobis.
x taw la buah apa.
buah apa-apa kot..hehhe.

sepangjng jln aku tido..sbb kepenatan..sampai umah mandi2,solat n ngt nk tido..tapi x jd diseababkan on9.aku dpt msg dr dia..teman lama.(thanks kamu sbb sudi msg2 dgn sye).so lyn msg jap sbb dah lama x borak..ngt nk borak lama g tapi mata makin jeles dgn aku so aku off9 n tido..sampai EN tersayang pon tido awal..sian EN tersayang..sibuk dgn exam sampai x tntu makn  n minunnya..wlupun jauh aku tetap syg die lebih!!hehe..
papepun aku gembire wlau berbagai-bagai masalah yang datng menguji....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...