KORANG BEST=)

Saturday, February 25, 2012

:: STUDENT LIFE ::

orang kata waktu bekerja seronok sebab kita dapat pegang duit kita sendiri..
tapi bagi aku waktu belajar tu lagi lah seronok..
sebabnye tyme tu la kite ley kenal kawan yang mana ok n yang mana x.
sepanjang pengalaman aku yang pernah menjadi pelajar.
macam-macam jenis kawan yang aku jumpa..
ada kawan yang boleh tumpang diwaktu susah.
ada kawan yang pentingkan diri sendiri.
ada kawan yang ada di waktu senang.
dan macam-macam lagi lah.
walaupun waktu belajar ni orang cakap penat sebab asyik mengadap buku je.
bagi aku tu tak menjadi masaalah.
sebab kite ley study ramai2 untuk hilangkan penat dan busan tu..
waktu belajar jugak lah kita dapat belajar macam ne nak manage masa kita sendiri
sebab kalu kite sendiri tak pandai nak manage..sapa yang nak tolong managekan?
aku x nak tolong managekan untuk korang sbb aku sendiri pon kadang-kadang x termanage..hee
dan yang aku rindu bile tyme esoknye kelas lecture yang agak strict..
semua duk ngadap nota..
bila tiba harinye semua menikus je bila lec nak tgok muka..dan bila dah dipanggil nama!
muka masing2 pucat lesi..
hehe..ambik nak sangat!! 
dan yang paling best waktu belajar ni adalah kite ley wat percutian budget dgn kawan2
ye lah..nak g bercuti sengsorng kompom le mhal.
so mana yang kawan ade kete tu ley la pkat dgn die dan kawan yang lain 
tontong wet minyak n jlan la keliling malaysia ni dengan mudah dan jimat.
ye lah.sekali sekala berjalan x pe..
kalu hari2 ngadap buku pun x bagus jugak..
kena pndai seimbangkan la...
dan bila dah hbis blaja ni aku rasa rindu sangat2
untuk bergelar pelajar balik.
walaupun aku dah ade keje sendiri tapi
aku rasa jadi seorang pelajar tu lebih menyeronokkn.
tapi walaupun kerja aku masih lagi belajar sebabnye kita ni dari lahir je hingga lah kita
ke liang lahat kita ttp belajar.


P/S: "pengalaman yang paling manis dan berharga adalah diwaktu zaman persekolah kerana dari situ permulaan kita untuk menempuh kehidupan "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...