KORANG BEST=)

Friday, November 05, 2010

.......

sejak berbulan lamanya aku terjumpa profile "dia"dan secara tidak langsung tangan ni menng "click" butang 'ADD AS FRIEND....walaupun berkali-kali aku di"reject" tapi itu tidak mematikan niatkan aku untuk memcari,menyambung dan meneruskan persahabatn yang dah lama hilang..dengan pendapat dan kata-kata dari "EN." tersayang aku kuatkan hati untuk aku meneruskannya..dah sampai masanya untuk aku bermaafan dengan "dia" kerana bila difikirkan..dunia ini kecil je...kemana jua kita pergi kita akan jumpe jugak orng yang sama....mungkin ada salah faham diantara kami yang kami sendiri x sedar..mungkin ada kesalahan yang aku sendiri x sedar..seperti yang pernah aku katakan dulu..aku adalah insan biasa yang sering melakukan kesilapan....bukan sahaja "dia" yang pernah aku lukakan hatinya..tetapi ada lagi yang pernah aku lukakan hatinya.....mungkin ada yang tertawa bila mengetahui bahawa aku sudah berbaik dengan "dia" tapi bgku..pedulikan ckap orng kerana x semua orang suka bila kita berbahagia..bagiku aku cukup bahagia bila dapat memaafkan salah insan dan aku juga bahagia bila aku dimaafkan oleh insan..... kepada "dia" dan seluruh insan yang pernah akau lukakan hatinya..aku mohon kemaafan dari diri ku yang khilaf ini.. mungkin ada hikmah disetiap perpisahan dan ada hikmah di setiap pertemuan... buatmu yang pernah bergelar sahabat.. ku coretkan sebuah bingkisan buatmu dan juga buat semua sahabatku...


Teman....                                                                  
pertemuan membuatkan kita mengenali diantara sahabat...
pertemuan membuatkan kita berkenalan.
pertemuan membuatkan kita mesra..
pertemuan juga membuatkan kita bersa sama lain..
pertemuan membuatkan kita memahami...

dahulu..
kita bersama berjuang demi mencapai kejayaan..
kita bersama seiring merempuh onak dan duri sebagai seorang sahabat..
kita bersama mengejar mimpi yang seakan pasti..

tetapi...
disebabkan salah faham dan hasad dengki..
kita jauh terpisah..
mengasingkan diri diantara satu sama lain..
saling mencari kesalahan masing-masing..
saling bermusuhan...

dan..
bila tiba saat iti..
apabila ALLAH sudah mengaturkan semuanta..
setelah beberapa waktu berlalu..
kita semua ditemukan..
di atas 1 ikatan..
yang x mungkin terlerai..
iaitu PERSAHABATAN...

kini..
kita masih lagi bersahabat..
walaupun mungkin tidak semesra dulu,
walaupun mungkin tidak seperti dulu..
dirimu dengan caramu..
diriku dengan caraku..
tetapi pada hakikatnya..
kita semua tetap sahabat..
walau kemana kita pergi..
ALLAH itu maha mengetahui..
dia pasti akan temukan kita semua..
walau dengan apa cara sekalipun..
yang kite sendiri x dapat untuk menjangkanya...


p/s: pada mereka yang memahai erti sebuah PERSAHABATAN...pasti mereka akan tahu betapa besarnya sebuah PERSAHABATAN itu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...