KORANG BEST=)

Thursday, January 27, 2011

AJAL DAN MAUT X MENGENAL SIAPA

salam semua...
hari ni hujan redup hujan redup...
sejuk panas sejuk panas...
hati pun terasa hiba...
dah dua hari berturut-turut aku dikhabarkan dengan berita sedih..
semuanya tentang kematian...
dan semuanya berhampiran dengan rumahku..
YA ALLAH ...
engkau MAHA AGUNG LAGI MAHA MENGETAHUI....
maut ni x mengenal sesiapa..
kecil atau besar.tua atau muda...
bila sampai waktu dan ketikanya kita semua pasti dijemput 
untuk menemuiNYA...
 pada hari selasa aku dikejutkan dengan berita kematian
guru agama ku sewaktu aku berada disekolah rendah...
Ustazah Ila aku panggil...
seorang ustazah muda yang meninggal akibat barah payudara..
hatiku sayu pabila melihat anaknya yang masih kecil
yang masih memerlukan belaian dan kasih saynag seorang ibu..
Tatkala itu tnpa aku sedar ada air jernih mengalir dari mataku...
terus aku teringatkan arwah makcikku...
arwah pergi menemuiNYA diwaktu anaknya berusia 5bulan..
penyakit yang sama di usia yang seakan sama...
begitulah ajal...
x memilih umur...
Esoknya....sesudah aku menyediakan 
masakan untuk tengahari..
aku terpukul lagi dengan 1 lagi berita kematian...
kali ini seorang anak kecil yang usianya bru menjangkau 1 tahun..
bru pandai bercakap..
iaitu anak kepada rakan sekelasku..NURKHAIRUNNISA AHMAD..
dah lama x jumpe dia..
dan aku x sangka aku akan lihat wajah anak die dalam keadaan kaku....
 ddalam dua hari berturut-turut..ALLAH ambil 2 insan yang begitu muda..
kita x dapat jangka bila kita akan mati..
dan kita juga x akan tahu bila seseorang itu akan pergi...
semoga roh kedua-duanya ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh dan solehah...
AL-FATIHAH buat mereka yang telah pergi...
AMIN.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...